Samenvatting van de reis tot nu toe
De reis tot nu toe kunnen we bestempelen als een van de slechtste ooit. Alle dagen vanaf het vertrek op 26 oktober heeft het geregend en hard gewaaid. De laatste 4 dagen met harde stormachtige wind en felle regenbuien.
5 november Gisteren in de namiddag trok de hemel open. De zon scheen maar er was nog steeds veel wind.
We zijn vanmorgen om 9.45 uurt uit Casar de Caceres vertrokken. Het is droog de zon schijnt en er is veel minder wind dan de afgelopen dagen. Om 10.45 waren we aan de Portugese grens. Maar nog voor de grens in Badejoz eerst even bij een ons bekend tankstation diesel getankt . De branstofprijzen zijn in Spanje lager dan in Portugal.
In Portugal (horloge 1 uur terug zetten) hebben we, anders dan gebruikelijk, een andere route genomen richting de Algarve. Dat was niet helemaal de bedoeling maar Tomtom wist het beter. Via Elvas, Terena en Reguengos de Monsaraz, kwamen we uiteindelijk toch op de IP2 (E802) Wel hebben we hierdoor een stuk afgesneden en lieten we Evora links liggen. Verder ging het via de IP2 eerst naar Beja (Lidl) en daarna naar Castro Verde om gas te tanken en de camperplek te zoeken. Eerdere jaren stonden we er op een grote parkeerplaats, maar nu keer kwamen we uit bij een spiksplinter nieuwe camperplaats bij de Lidl. Zij hebben daar 6 nieuw aangelegde plekken gemaakt met alles wat je als camperaar zou willen (behalve stroom). Zelfs staat er een apart huisje met wasmachines en droger om de was te doen. Inmiddels is het 19 graden en volop zon. Vandaag 328 km gereden.
Morgen het laatste stukje naar Silves (88 km) Als het goed is dan is er een plek voor ons gereserveerd.
6 november De zon schijnt! en geen wind. Vandaag het laatste stuk van de heenreis. 88 kilometerr.
We moeten nog even wennen aan het uur tijdsverschil zelf hadden we nog Nederlandse tijd, Dus moesten we niet te vroeg gaan rijden, niet te vroeg in Silves aan te komen.
Aankomst Silves om 9.45 Portugese tijd (Pt)
In de afgelopen 12 dagen hebben we 2640 Km afgelegd en 285 ltr diesel verbruikt.